Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Hans Wijers, CEO AkzoNobel N.V, opent academisch jaar Faculteit Economie en Bedrijfskunde

02 september 2008
.

Hans Wijers, alumnus van de economische faculteit en tegenwoordig CEO van AkzoNobel, opent op 2 september het academisch jaar van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. De titel van zijn lezing is: 'The role of Dutch universities and companies in a globalizing world'. De feestelijke opening vindt plaats in de der Aa-kerk in het centrum van Groningen en begint om 16.00 uur precies.

Het thema van de opening van het academisch jaar is “jubilea”. Het is 60 jaar geleden dat de (voormalige) Faculteit der Economische Wetenschappen werd opgericht. Daarnaast bestond de (voormalige) Faculteit Bedrijfskunde in 2007, ten tijde van de fusie tussen de beide faculteiten, 30 jaar.

Naast Hans Wijers spreken prof.dr. Luchien Karsten en dr. Herman de Jong van de faculteit een column uit, waarin zij terugblikken op deze periodes. Luchien Karsten, hoogleraar International Business and Management, zal de ontstaansgeschiedenis van bedrijfskunde belichten, zowel van het vakgebied en als van de (voormalige) faculteit. Herman de Jong, universitair hoofddocent Economic and Social History, zal hetzelfde doen voor economie.

De opening van het academisch jaar is de start van het nieuwe collegejaar, dat de faculteit traditiegetrouw viert met medewerkers, studenten en genodigden. De voertaal is Engels.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:52