Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Scriptieprijzen FEB voor Menne Mennes, Auke Molendijk en Martin Neef

07 januari 2008

De FEB scriptieprijzen 2007 zijn bekendgemaakt tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) op maandag 7 januari. De economics scriptieprijs is gewonnen door Menne Mennes en de business scriptieprijs door Auke Molendijk en Martin Neef. De winnaars zijn door de jury verkozen uit de 20 scripties met de hoogste cijfers uit het collegejaar 2006-2007 (MSc en doctoraal, economics en business).

Molendijk en Neef

De scriptieprijzen zijn een voortzetting van de 'FBK/BRUG scriptieprijs' die vóór de fusie tussen de faculteiten economie en bedrijfskunde jaarlijks werd uitgereikt aan de auteur van de beste bedrijfskundescriptie. Vanaf heden zullen jaarlijks twee scripties beloond worden met een geldbedrag van € 1.000,-. Het doel van de scriptieprijzen is het verhogen van het niveau van de scripties aan de FEB. De winnaars gaan een presentatie verzorgen aan derdejaarsstudenten van respectievelijk de business en economics opleidingen.

Economics prijs

Student Economics Menne Mennes won de prijs voor zijn scriptie: 'Hedging interaction under last uncertainty: does a firm's need to hedge increase with the extent of hedging in the industry?' De economics jury (bestaande uit prof. Ruud Koning en prof. Elmer Sterken) beoordeelde de scriptie als origineel en relevant, met een zeer duidelijke onderzoeksvraag en innovatief gebruik van de literatuur. De scriptie heeft een solide theoretische basis en de goede conclusies zijn helder geschreven. Mennes kon vanwege een verblijf in het buitenland de prijs niet persoonlijk in ontvangst nemen.

Business prijs

Marketing studenten Auke Molendijk en Martin Neef vielen in de prijzen met hun gezamenlijke scriptie: 'De invloed van marketing in organisaties. Kwantitatief onderzoek naar de stand van zaken van de invloed van marketing in Nederland'. Volgens de jury (decaan prof. Henk Sol en dr. Wander Jager) is de onderzoeksvraag zeer relevant en is de scriptie een grote wetenschappelijke en pragmatische bijdrage. Het onderzoek is sterk verankerd in de literatuur en het analytische gedeelte is sterk georganiseerd.

Nadere informatie

-Menne Mennes: m.c.mennes hotmail.com