Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Webcast prof. Brakman: "We moeten de komst van Polen juist toejuichen"

18 december 2007

Polen en andere Oost-Europeanen weren van de Nederlandse arbeidsmarkt ? Nergens voor nodig, volgens Professor Internationale Economie Steven Brakman van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen .

Afgelopen week was er een Polentop in Rotterdam. Op de top kwamen vijftig gemeenten, werkgevers, minister Donner (Sociale Zaken) en minister Vogelaar (Integratie) samen om te praten over de problemen die de toestroom van Oost-Europese arbeidsmigranten veroorzaakt.

Verschillende fracties in de Tweede Kamer willen de arbeidsmarkt voor Bulgaren en Roemenen niet eerder openstellen. Deze staat nu gepland voor 2009.

Steven Brakman legt in in de webcast uit waarom de komst van de Polen niet als een bedreiging moet worden gezien.

Bent u het hier wel of niet mee eens? Het publieke debat is hiermee geopend.

Laatst gewijzigd:25 oktober 2019 10:30