Groningse Bedrijfskundeopleidingen geheraccrediteerd
De Faculteit Bedrijfskunde heeft deze week officieel bericht ontvangen van de NVAO (Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie) dat zij de positieve conclusies van de visitatiecommissie heeft overgenomen en heeft besloten alle (initiële) opleidingen van Bedrijfskunde voor de periode 2008-2014 te heraccrediteren.
Op 31 december 2007 loopt de accreditatie van alle bedrijfskundeopleidingen in Nederland af. Vandaar dat in het najaar van 2005 een heraccreditatieprocedure in gang is gezet door de NVAO. De QANU, een onafhankelijke organisatie voor de beoordeling van wetenschappelijk onderwijs en onderzoek, heeft in het voorjaar van 2006 namens de NVAO alle Bachelor- en Masteropleidingen van de Faculteit Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen beoordeeld.
Zonder voorbehoud tevreden
De commissie die de beoordeling uitvoerde was, zonder voorbehoud, tevreden over de kwaliteit van de Groningse opleidingen. Dit geldt zowel voor de inhoud van de opleidingen als voor de studentenvoorzieningen en de eigen kwaliteitsbewaking. Met deze positieve uitslag ziet de Faculteit haar talrijke inspanningen voor verbetering van de afgelopen jaren beloond.
Laatst gewijzigd: | 04 mei 2021 09:47 |
Meer nieuws
-
25 april 2024
Lineke Sneller appointed as Professor of Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing
The Faculty of Economics and Business (FEB) is pleased to announce that as of 1 May, professor Lineke Sneller will be appointed as Professor Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing. The chair is situated within the department of...
-
25 april 2024
Jenny van Doorn and co-authors receive 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award
Jenny van Doorn and co-authors Martin Mende, Maura L. Scott (both Florida State University), Dhruv Grewal (Babson College) and Ilana Shanks (Stony Brook University) have won the 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award. They received the award for their paper...
-
19 april 2024
Nieuwe scriptieprijs voor masterstudenten Economie en Bedrijfskunde
Hoe kunnen we economie en bedrijfskunde studenten prikkelen om in hun masterscriptie aandacht te besteden aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen? De 14 Nederlandse faculteiten economie en bedrijfskunde, verenigd in het Decanenberaad Economie...