Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Promotie: 'Nieuwe marketing modellen'

06 december 2006

In het proefschrift van Mostafa Aâkouk staat het fenomeen marktgerichtheid centraal. Marktgerichtheid werd tot voor kort gedefinieerd als het verzamelen van marktinformatie, het verspreiden van deze informatie door de organisatie en het nemen van beslissingen op basis ervan. Aâkouk beargumenteert dat dit klassieke marketing concept verouderd raakt. Als alternatief ontwikkelde hij twee nieuwe modellen, die een gedetailleerder beeld leveren.

Curriculum vitae

Mostafa Aâkouk (Amsterdam, 1977) studeerde economie aan de VU. Het onderzoek werd uitgevoerd bij SOM. Aâkouk promoveert op 14 december 2006, 14.45 uur, tot doctor in de economische wetenschappen bij prof.dr. J.C. Hoekstra en prof.dr. P.S. Zwart. De titel van het proefschrift luidt: Market-based capabilities, perceived quality and firm performance.Mostafa Aâkouk gaat verder als zelfstandig ondernemer.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:50

Meer nieuws

  • 19 september 2018

    Studenten RUG helpen leerlingen met toekomst stadslogistiek

    Bij het project Web Expeditie hebben leerlingen van verschillende scholen in het primair en voortgezet onderwijs onder leiding van studenten van de RUG gewerkt aan de toekomst van de stadslogistiek. De leerlingen zochten in een project van drie maanden...

  • 11 september 2018

    Als online consument switcht van smartphone naar pc is de aankoop nabij

    De smartphone speelt een niet te onderschatten rol bij ons online shoppen. Veel consumenten beginnen hun zoektocht op een telefoon of tablet, raken overtuigd van een product en stappen daarna over naar een minder mobiel apparaat (zoals pc of laptop)...

  • 05 september 2018

    Broedplaats voor slimme technologie

    ‘Samenwerking tussen De Hanzehogeschool, Rijksuniversiteit Groningen, het UMCG en industrie op het gebied van slimme technologie leidt tot innovatie en nieuwe bedrijvigheid.’ Dat zegt Hugo Velthuijsen, directeur van het Marion van Os Centrum voor Ondernemerschap...