Promotie: 'Nieuwe marketing modellen'
In het proefschrift van Mostafa Aâkouk staat het fenomeen marktgerichtheid centraal. Marktgerichtheid werd tot voor kort gedefinieerd als het verzamelen van marktinformatie, het verspreiden van deze informatie door de organisatie en het nemen van beslissingen op basis ervan. Aâkouk beargumenteert dat dit klassieke marketing concept verouderd raakt. Als alternatief ontwikkelde hij twee nieuwe modellen, die een gedetailleerder beeld leveren.
Curriculum vitae
Mostafa Aâkouk (Amsterdam, 1977) studeerde economie aan de VU. Het onderzoek werd uitgevoerd bij SOM. Aâkouk promoveert op 14 december 2006, 14.45 uur, tot doctor in de economische wetenschappen bij prof.dr. J.C. Hoekstra en prof.dr. P.S. Zwart. De titel van het proefschrift luidt: Market-based capabilities, perceived quality and firm performance.Mostafa Aâkouk gaat verder als zelfstandig ondernemer.
Laatst gewijzigd: | 31 januari 2018 11:50 |
Meer nieuws
-
23 juni 2025
‘Onderwijs staat centraal in mijn loopbaan’ - hoe het Erkennen & Waarderen-programma ruimte geeft aan onderwijstalent
Voor Evelien Croonen, Universitair Docent aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, betekent het landelijke programma Erkennen & Waarderen een belangrijke verschuiving. Niet alleen onderzoek telt mee voor een loopbaanstap, ook onderwijskwaliteit...
-
20 mei 2025
Van oesterzwam tot overall
Een shirt van schimmels - of preciezer gezegd van mycelium textiel. Het zou een goede stap kunnen zijn richting een duurzamere mode-industrie. Tenminste: als het materiaal zó ontwikkeld kan worden dat het goed bruikbaar is voor kleding én...
-
08 mei 2025
6 miljoen euro voor grootschalig noordelijk project voor duurzame gezondheidszorg: Care2Change
Care2Change. Een groot consortium met zo'n beetje alle noordelijke ziekenhuizen, lokale overheden, kennisinstellingen zoals de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool en een aantal zorgbedrijven gaat samenwerken in een project over duurzame...