Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Bezoek van de Chinese Academy of Sciences: gezamenlijk PhD programma en onderzoek

07 september 2006

Op uitnodiging van onderzoekschool SOM  en decaan prof.dr. Henk Sol brengt een delegatie van de Chinese Academy of Sciences  in Beijing deze week (4 t/m 8 september) een bezoek aan Groningen. Samen met de Academy hebben de Faculteiten Bedrijfskunde en Economie onder andere een PhD programma opgezet. Inmiddels zijn de eerste twee Chinese promovendi in Groningen begonnen aan hun onderzoek.

De delegatie bestaat uit prof. Lu Xiaopeng, vice president van de Graduate University  van de Chinese Academy of Sciences, prof. Zhao Hong, vice dean van de Management School van de Graduate University en dr. Wang Qian, associate professor aan Management School van de Graduate University en contactpersoon met betrekking tot de samenwerking met onze faculteiten. Het contact met de Chinese Academy of Sciences is afgelopen jaar gelegd tijdens een aantal bezoeken aan Beijing van prof. Henk Sol en van prof. Jakob de Haan en Rina Koning van SOM.

V.l.n.r. Tjitske Buwalda, Prof. Lu Xiaopeng, Prof. Zhao Hong, Rina Koning, Dr. Wang Qian

PhD’s
Het huidige bezoek is het eerste bezoek van de Academy aan Groningen. De delegatie heeft gesproken met beide decanen, de associate dean for International Affairs, de Rector Magnificus, met directeuren van onderzoekinstituten en met de supervisors van hun PhD’s over het gezamenlijke PhD programma en een samenwerking met de onderzoekinstituten.

De delegatie is met name benieuwd naar de omgeving waarin hun PhD’s terechtkomen. Verder zijn ze zeer geïnteresseerd in samenwerking ook op masterniveau. Gedacht wordt onder andere aan double degree masters, bezoek van onze topdocenten aan Beijing en summer courses in Beijing. De  PhD’s die sinds 1 september aan de faculteiten zijn begonnen, zullen hier eerst een jaar verblijven met een Bernoullibeurs. Jiang Xuemei werkt bij Erik Dietzenbacher en Bart Los, Zhang Xuan bij Taco van der Vaart en Dirk Pieter van Donk.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:50