Nieuw Customer Insights Center helpt bedrijven bij klantstrategie
Binnen de faculteit economie is het Customer Insights Center (CIC) opgericht, bedoeld om een brug te slaan tussen wetenschappelijke kennis over marketing en de (bedrijfs)praktijk.
"In de marketing wordt kennis over klanten en hun gedrag steeds belangrijker", aldus prof. Peter Verhoef, directeur van het CIC. "Veel bedrijven hebben bijvoorbeeld grote databases met klantgegevens, maar het is niet eenvoudig om die te vertalen naar inzicht in het gedrag van de klant. De nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van 'Customer Insights' maken dergelijke inzichten wel mogelijk en daarmee het uitdenken van een succesvolle marketingstrategie."

Waardevol
Het CIC is opgericht om te zorgen dat die kennis de doelgroep daadwerkelijk bereikt en omgekeerd dat klantgegevens en thema's uit de marketingpraktijk beschikbaar komen voor universitair onderzoek. Verhoef: "Die grote hoeveelheden klantgegevens van bedrijven zijn voor onze vakgroep bijzonder waardevol bij theoretisch onderzoek. Een ook bij de colleges zorgt de link met de praktijk ervoor dat studenten leren over de context, wat de leerstof voor hen vaak heel verhelderend maakt."
Het CIC bestaat uit wetenschappers van de faculteit die ieder hun expertise hebben op deelgebieden van Customer Insights. Bedrijven kunnen lid worden van het CIC en actief deelnemen in onderzoeksprojecten en kennisoverdracht. Inmiddels is gestart met de werving.
Seminars
Verhoef: "Voor de kennisoverdracht brengen we onder meer onderzoeksrapportages uit en organiseren we jaarlijks twee seminars. Op 16 mei was de eerste, waar internationale wetenschappers en experts uit het bedrijfsleven elkaar op de hoogte hebben gebracht van de laatste ontwikkelingen en projecten. Verder biedt het CIC in samenwerking met de Academie voor Management postacademische opleidingen aan en is het centrum onderdeel van een netwerk van (inter)nationale onderzoekers en kenniscentra.
Laatst gewijzigd: | 31 januari 2018 11:50 |
Meer nieuws
-
08 mei 2025
6 miljoen euro voor grootschalig noordelijk project voor duurzame gezondheidszorg: Care2Change
Care2Change. Een groot consortium met zo'n beetje alle noordelijke ziekenhuizen, lokale overheden, kennisinstellingen zoals de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool en een aantal zorgbedrijven gaat samenwerken in een project over duurzame...
-
01 april 2025
Executive MBA van UGBS best beoordeelde MBA | Nationale Keuzegids 2025
Volgens de onafhankelijke Keuzegids Masters 2025 is de Executive MBA van de University of Groningen Business School de best beoordeelde MBA van Nederland (deeltijd én voltijd).
-
01 april 2025
Executive Master of M&A and Valuation geaccrediteerd als joint degree met Vrije Universiteit Amsterdam
Vanaf 1 september ontvangen deelnemers aan het programma na succesvolle afronding een masterdiploma van zowel de Rijksuniversiteit Groningen als de Vrije Universiteit Amsterdam.