Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Promotie: 'Modernisering van de Eritrese visserijsector'

11 april 2006

Momenteel zijn er nauwelijks handelsrelaties tussen locale vissers in Eritrea en de visverwerkende industrie in eigen land en elders. De vissers verkopen hun vangst vooral in Jemen, waar de visprijzen hoog zijn en de brandstofkosten laag. Verder ontbreekt het de vissers aan de juiste vangsttechnieken, zijn hun boten gebrekkig onderhouden en zijn de invriesfaciliteiten beperkt. De financiële middelen en mogelijkheden zijn gering en de eigen visserijcoöperaties functioneren amper.

Promovendus Tsegai-Habtom onderzocht hoe de visserijsector in Eritrea beter kan renderen door te opereren op de (inter)nationale vismarkt, vooral op die van de Europese Unie. Eritrese exportbedrijven moeten voldoen aan de standaard voor kwaliteit en voedselveiligheid en vervolgens moet de concurrentie met exporteurs uit andere ontwikkelingslanden worden aangegaan. Daarvoor is een goed georganiseerde visserijsector in Eritrea cruciaal.

CV
Mesfin Tsegai-Habtom (Tessenet, Eritrea, 1971) studeerde bedrijfskunde aan de Universiteit van Asmara in Eritrea. Hij verrichtte zijn promotieonderzoek bij de Faculteit Bedrijfskunde. De titel van het proefschrift luidt: The importance of business relations in the fish supply chain and export market distribution channels.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:50

Meer nieuws

  • 16 april 2018

    Dr. Nancy Kamp-Roelands RA MA van EY nieuwe hoogleraar Accountancy

    Kamp-Roelands beschikt over de unieke combinatie van ervaring met grote (multinationale) ondernemingen, (inter)nationale standaardisering (verslaggeving en controle), academisch onderzoek en een groot netwerk in organisaties op het gebied van duurzame...

  • 12 april 2018

    Two new round tables at 41st International IAEE Energy conference

    The round tables during the 41st International IAEE Energy conference offer a unique opportunity for academics, policy makers, consultants and representatives from energy business to meet and discuss various relevant energy related topics. Lees meer...

  • 10 april 2018

    Campagne energieonderwijs van start: Choose wisely, follow energy

    Deze week lanceren Hanzehogeschool Groningen, Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en de New Energy Coalition (NEC) een gezamenlijke wervingscampagne voor energiestudenten. De campagne wijst studenten op de al aanwezige studieroutes op het gebied van energie...