Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

OsgLODeditor

06 juni 2005
.
.
Het HPC&V gebruikt het OpenSceneGraph formaat om VR-applikaties te bouwen. Om  een goede  performance te krijgen dienen ver weg gelegen objecten uit minder details te zijn opgebouwd dan dichter bij gelegen objecten. Daarom moet elk object verschillende levels of detail (LOD)  kennen waaruit een keuze wordt gemaakt al naar gelang de afstand tot het gezichtspunt. Met de OsgLODeditor kan men de afstand instellen waarbij van LOD wordt veranderd. Martijn Kragtwijk schreef deze handige tool, die hier in meer details staat beschreven.  De OsgLODeditor is open-source software, die gratis is te downloaden.
Laatst gewijzigd:23 januari 2017 15:35

Meer nieuws

  • 11 september 2018

    Van Klokhuis-vraag naar Veni-subsidie

    Als kind was Jorrig Vogels al gefascineerd door taal en vergeleek hij de verschillende woorden voor ingrediënten op verpakkingen. Een jaar terug sleepte de taalonderzoeker een Veni-beurs in de wacht. ‘Taal heeft iets telepathisch: het beeld dat ík in...

  • 07 september 2018

    Constructief overleg – gezamenlijke overeenkomst

    Na een intensief en constructief gesprek met de actievoerende studenten van studentenpartij DAG en ROOD (jongeren SP) is donderdagavond een gezamenlijke overeenkomst bereikt op vier punten, vooral gericht op de lange termijn.

  • 04 september 2018

    Weg met die systeemplafonds

    Als Zuidlarens jongetje vond hij al die oude gebouwen in de stad Groningen maar niks. De interesse in historische panden kwam pas later, tijdens zijn studie Bouwkunde. Als bouwkundige is René Bosscher nu verantwoordelijk voor de buitenkant van de gebouwen...