Over ons Faculteit der Letteren Onze faculteit Organisatie Faculteitsraad

Over de Faculteitsraad

De Faculteitsraad is een medezeggenschapsraad: dat wil zeggen dat de raad het Faculteitsbestuur adviseert en controleert over het beleid ten aanzien van onderzoek en onderwijs en over de begroting. Het Faculteitsbestuur heeft in twee gevallen instemming van de Faculteitsraad nodig: bij wijziging van het faculteitsreglement en bij wijziging van de onderwijs- en examenregelingen.

De Faculteitsraad bestaat uit 18 leden:

• 9 leden worden gekozen door en uit het personeel (zittingstermijn 2 jaar),
  • 9 leden worden gekozen door en uit de studenten (zittingstermijn 1 jaar).

Het Presidium van de Faculteitsraad bestaat uit de voorzitter (uit de personeelsgeleding) en de vice-voorzitter (uit de studentgeleding).

Secretaris van de Faculteitsraad is T.E. Oosterman. Zij is bereikbaar voor vragen of opmerkingen via e-mail: t.e.oosterman rug.nl.

De zittingstermijn van de Faculteitsraad vangt aan op 1 september van het jaar waarin de verkiezingen voor de betrokken geleding plaatsvinden. De verkiezingen voor de Faculteitsraad worden georganiseerd volgens het Kiesreglement van de Universiteit en vinden in de maand mei plaats.

Overleg

De overlegvergadering tussen de Faculteitsraad en het Faculteitsbestuur vindt vijf keer per academisch jaar plaats. Deze vergaderingen zijn openbaar, tenzij de raad anders beslist. De vergaderingen worden aangekondigd met een bericht op Infonet.

Laatst gewijzigd:23 juni 2020 13:41