Over ons Faculteit der Letteren Onze faculteit Actueel

Samenwerkingsovereenkomst tussen Rijksuniversiteit Groningen en RAAP archeologisch adviesbureau

15 oktober 2021

De Rijksuniversiteit Groningen en RAAP archeologisch adviesbureau hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend om de aansluiting tussen de masteropleiding Archeologie en de arbeidsmarkt te verbeteren.

Als toonaangevend archeologisch adviesbureau opereert RAAP al jaren op de arbeidsmarkt. Daardoor weet het bedrijf als geen ander welke competenties in het werkveld vereist zijn. Door middel van het aanbieden van stage- en scriptie- onderwerpen kunnen studenten Archeologie zich oriënteren op het werkveld. Evenals biedt de opleiding Archeologie medewerkers van RAAP de mogelijkheid de status KNA Archeoloog MA te behalen via een verkort masterprogramma.

De overeenkomst tussen beide partijen wordt aangegaan voor een periode van drie jaar (2021-2024). Daarbij ligt de mogelijkheid van verlenging van de samenwerking open.

Laatst gewijzigd:15 oktober 2021 13:05