Over ons Faculteit der Letteren Onze faculteit Actueel

Tweede editie Letterenfestival uitgesteld naar 2021

30 juni 2020
v

Vanwege de maatregelen die de overheid heeft moeten nemen in de strijd tegen het coronavirus, is besloten om het Letterenfestival dit jaar geen doorgang te laten vinden. Het festival – de bedoelde feestelijke ‘ontmoeting’ tussen de Letterenfaculteit en de samenleving – zal er naar verwachting niet in slagen om het succes van de eerste editie vorig jaar te evenaren, laat staan te overstijgen. De Faculteit der Letteren is voornemens om de tweede editie van het festival in de nazomer van 2021 te organiseren.

Als gevolg van het coronavirus zijn vrijwel alle RUG-evenementen die in deze periode zouden plaatsvinden geannuleerd, verplaatst naar een later moment of omgezet naar een online event.

Populair wetenschappelijk festival
Vorig jaar september organiseerde de Faculteit der Letteren de eerste editie van het Letterenfestival. Het bleek voor velen een uitgelezen kans om op een laagdrempelige manier kennis te maken met de wereld van de geesteswetenschappen. Zowel stadjers, (potentiële) maatschappelijke partners, als andere geïnteresseerden ontdekten tijdens het festival hoe divers, dynamisch en innovatief de geesteswetenschappen zijn en wat de waarde hiervan is voor onze samenleving.

Divers programma
Tijdens het Letterenfestival geven onderzoekers onder meer workshops en mini-lezingen en kan men deelnemen aan wetenschappelijke experimenten, demonstraties en exclusieve rondleidingen. Bovendien is er volop gelegenheid om met onderzoekers in gesprek te gaan. Een mooie gelegenheid voor nieuwe samenwerkingen of om gezamenlijk projecten op te starten. Het Harmoniegebouw en de pleinen eromheen aan de Oude Kijk in ’t Jatstraat en de Uurwerkersgang worden op deze middag getransformeerd tot een wetenschappelijk festivalterrein. Behalve het inhoudelijke programma is er ook livemuziek te beluisteren en is er volop te eten en drinken bij de foodtrucks en een buitenbar.

De organisatie kijkt uit naar een tweede editie van het festival in 2021. Meer informatie over het programma en de line-up van het Letterenfestival volgt te zijner tijd.

v
Laatst gewijzigd:30 juni 2020 10:54