Over ons Faculteit der Letteren Onze faculteit Actueel

Djamila Boulil wint Scriptieprijs 2019 Fonds voor Cultuurmanagement

15 december 2020

Om de kwaliteit van managementpraktijken in de culturele en creatieve sectoren te stimuleren en kansen te bieden aan jonge onderzoekers reikt het Fonds voor Cultuurmanagement van de Universiteit van Antwerpen alternerend een prijs uit aan de beste masterscriptie en doctoraatstudie op het gebied van cultuurmanagement- en beleid. Dit jaar is de prijs voor beste masterscriptie gewonnen door Djamila Boulil, alumna van de research master Cultural Leadership, die haar scriptie schreef over ‘All in This Together. A Social Network Study into International Cultural Exchange’.

Djamila Boulil
Over Djamila Boulil

Boulil (1994) is een Groninger in hart en nieren. Ze is opgegroeid in Ten Boer, een dorp in de provincie Groningen. In haar vrije tijd kookt en reist ze graag. Tijdens haar studie heeft ze met veel plezier in de Groningse nachthoreca gewerkt, maar dit stopte door de uitbraak van COVID-19. Inmiddels is ze werkzaam bij Stichting Move, een organisatie die zich inzet voor kansengelijkheid voor kinderen en jongeren van 10 tot 16 jaar door hun maatschappelijke projecten te laten opzetten. Ook geeft ze tijdelijk les aan de Faculteit der Letteren als docent Entrepreneurship & Leadership bij de Career Minor.

Het Fonds voor Cultuurmanagement

Het Fonds voor Cultuurmanagement ontving voor de award van dit jaar inzendingen uit verschillende landen, zoals Engeland, Servië, Nederland en België. Aan de scriptieprijs is een geldbedrag verbonden van €2.500.

Laatst gewijzigd:15 december 2020 17:40