Groundbreaking WorkOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen
Groundbreaking Work Projecten Linnaeusborg

Over ARC CBBC

ARC CBBC

De nieuwe labfaciliteiten zijn bestemd voor het Advanced Research Center Chemical Building Blocks Consortium (ARC CBBC), een samenwerking tussen de universiteiten van Groningen, Utrecht en Eindhoven, NWO, de overheid en het bedrijfsleven. Dit nationale onderzoeksconsortium pakt belangrijke energie- en chemievraagstukken aan die gepaard gaan met het groeiende beroep op de eindige voorraad grondstoffen.

Namens de Rijksuniversiteit Groningen is professor Ben Feringa als program director verantwoordelijk voor het cluster ‘Homogeneous Catalysis, Materials and Synthesis’. Dit onderzoekscluster werkt nauw samen met het Stratingh Instituut voor Chemie.

"Chemical building blocks for a sustainable future"

Landelijk onderzoeksconsortium

AkzoNobel, BASF, Shell, het Ministerie van Economische Zaken, de Topsector Chemie, NWO en de universiteiten van Utrecht, Eindhoven en Groningen werken samen in het Advanced Research Center Chemical Building Blocks Consortium (ARC CBBC). Dit nationale onderzoekscentrum zal belangrijke energie- en chemievraagstukken aanpakken die gepaard gaan met het groeiende beroep op de eindige voorraad grondstoffen. De partners geven een meerjarig commitment af en streven naar een gezamenlijke investering van 11 miljoen euro per jaar, oftewel 80 à 100 banen in de kennisindustrie.

Laatst gewijzigd:02 juli 2020 15:00
Volg ons opfacebook instagram