Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen

Hilda Amsing benoemd als vice-decaan

14 september 2022

Het College van Bestuur van de Rijksuniversiteit Groningen heeft prof.dr. Hilda Amsing benoemd als vice-decaan van de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen tot 1 oktober 2025.

Hilda Amsing

Hilda Amsing is hoogleraar Nederlandse Onderwijsgeschiedenis en sinds 2018 onderwijsdirecteur bij de afdeling Pedagogische- en Onderwijswetenschappen. Binnen haar leerstoel ‘Geschiedenis van het Nederlandse onderwijs’ richt zij zich op ontwikkelingen in het onderwijs van ons land en begrijpt die in hun historische context. Daarnaast is zij directeur bij de Stichting Pedagogisch Onderwijs (SPO).

Vanaf 1 oktober zal zij starten als vice-decaan en portefeuillehouder onderwijs binnen het faculteitsbestuur van de faculteit GMW. Hilda Amsing: "Ik hoop als vice-decaan bij te dragen aan een onderwijscultuur met elan. Daarmee bedoel ik een open en constructieve cultuur waarin medewerkers elkaar weten te vinden, waarin ze gebruik maken van elkaars expertise en waarin ze elkaar inspireren."

Hilda heeft ook concrete ideeën hoe hieraan invulling te geven. "Door samen onderwijs te ontwikkelen, met elkaar in gesprek te gaan over onderwijs, eens een kijkje te nemen bij een collega en zo van elkaar te leren, stimuleer je de didactische en inhoudelijke verrijking van het onderwijs. Ik denk dat dat bijdraagt aan het werkplezier en uiteindelijk ook aan het enthousiasme van studenten."

De huidige bestuursleden zijn verheugd met de benoeming van Hilda Amsing, waarmee het bestuur weer voltallig is. Zij hebben er alle vertrouwen in dat de portefeuille onderwijs bij Hilda in goede handen is.

Laatst gewijzigd:14 september 2022 12:16