Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Lerarenopleiding Expertisecentrum Vakdidactiek Noord Dag van Taal, Kunsten en Cultuur

Prenez la liberté! Meer bereiken, door los te laten

Wie voelt zich niet geregeld belemmerd door het PTA, toetsdruk of de lesmethode? Laat je inspireren om als docent de vrijheid te nemen om af te wijken van de gebaande paden, om te werken aan belevingsonderwijs, waarin de leerlingen worden aangesproken en gemotiveerd dankzij verrijkende en boeiende inhouden. Denk aan lesideeën waar je geen methode voor nodig hebt, vaardighedenintegratie bereikt en tevens overkoepelende thema’s als (wereld)burgerschap de revue laat passeren. Zelfs, of misschien wel juist, in de examenklassen! Denk aan het simuleren van waarheidsgetrouwe situaties, waarin nut en plezier zich verenigen en die de motivatie van de leerlingen vergroten. Au bout du compte, les élèves apprennent surtout de l’enthousiasme du professeur et du contexte. C’est exactement ce qui anime la langue et la matière scolaire. Luister en denk mee en keer met nieuwe ideeën terug naar je leerlingen en je lessen!

Een workshop door Florentine Krijnen.
  • Voertaal: Nederlands
  • Vak: Frans