Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Expertisecentrum voor onderzoek naar LHBTQIA+-onderwerpen Expertisecentrum

Wat kunnen we voor je doen?

Het expertisecentrum voor onderzoek naar LHBTQIA+-onderwerpen kan ondersteuning bieden op de volgende gebieden.

Onderzoek

Gender- en seksuele diversiteit spelen een belangrijke rol in de verschillen in identiteit, gezondheid, welzijn en levensloop van een individu. Ons expertisecentrum doet wetenschappelijk onderzoek naar deze onderwerpen onder lesbiennes, homo’s, biseksuelen, transgenders, queers, interseksuelen en aseksuelen (LHBTQIA+) vanuit verschillende disciplines (onderwijswetenschappen, pedagogie, psychologie, sociologie).

Training

We bieden lezingen en trainingen over LHBTQIA+ onderwerpen en over diversiteit en inclusiviteit op het werk voor studenten, docenten, hulpverleners, beleidsmakers en maatschappelijke organisaties. Al onze lezingen en trainingen worden aangepast aan de specifieke context.

Onderwijs

De kennis die we verzamelen door middel van onderzoek wordt geïntegreerd in ons onderwijs op het gebied van psychologie, sociologie, pedagogiek en onderwijswetenschappen. We delen onze kennis ook met andere opleidingen en instellingen. Daarnaast werken we aan het uitbreiden van de door de faculteit (en de universiteit) gehanteerde definitie van diversiteit met gender- en seksueel diverse personen en willen we docenten ondersteunen met een toolkit van best practices.

Bronnen

We willen LHBTQIA+ jongeren en personen die betrokken zijn bij educatie ondersteunen door middel van een bibliotheek van nuttige bronnen. Verder bieden we informatie voor werkgevers die hun LHBTQIA+ medewerkers willen ondersteunen. Ten slotte bieden we geïnteresseerde onderzoekers toegang tot onderzoeksmateriaal van onze leden.

Laatst gewijzigd:28 maart 2024 20:42