Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Expertisecentrum GMCP

Webinar. 'Hoe zorg je voor een goede werkrelatie met het hele gezin?' Marianne Welmers Van der Poll

Wanneer:do 14-04-2022 16:00 - 17:00
Waar:Online

Wanneer: ma 14-04-2022 16:00 - 17:00
Waar: Online
Naar aanleiding van het 1-jarig Jubileum van het expertisecentrum, worden er in samenwerking met collega’s van Kenniswerkplaats Jeugd Friesland het komende jaar diverse Webinars georganiseerd. Deze Webinars zijn gratis toegankelijk.

Als tweede zal Marianne Welmers Van de Poll op 14 april van 16-17 uur een webinar verzorgen.

Hoe zorg je voor een goede werkrelatie met het hele gezin? Hoe zorg je voor een veilig klimaat, waarin ook kinderen en jongeren écht mee durven doen? Hoe stimuleer je de samenwerking tússen gezinsleden aan door iedereen gedeelde doelen?

Werken aan sterke werkrelaties met gezinnen: een bewezen effectieve sleutel in de jeugd- en opvoedhulp. Kritisch reflecteren op die werkrelaties kan daarom bijdragen aan betere behandelresultaten. Maar in het werken met gezinnen is dat ingewikkeld complex: je werkt aan meerdere werkrelaties tegelijkertijd, met gezinsleden die onderling verschillen in motivatie, ontwikkelingsleeftijd en wensen en behoeften in de hulpverlening. Dat vraagt om een gezinsgerichte blik op de werkrelatie. Hoe kunnen professionals dat concreet doen?

Tijdens dit gratis online webinar neemt Marianne Welmers Van de Poll (docent Social Work en onderzoeker Lectoraat Jeugd aan Hogeschool Windesheim) je aan de hand van concrete voorbeelden mee in die gezinsgerichte kijk op de werkrelatie en op de vaardigheden die dit vraagt van professionals. Je ontvangt praktische tips en er is daarnaast ook ruimte voor het delen van dilemma’s en het stellen van vragen. Meld je nu aan

Andere sprekers in deze reeks Webinars zijn: Eline Möller, Harm Damen en Arjen van Assen. De datums van deze Webinars worden later bekend gemaakt.