Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Nacht van de Theologie

Wanneer:za 25-06-2016 21:00 - 00:00
Waar:Evangelische Omroep, Oude Amersfoortseweg 79, Hilversum

De Nacht van de Theologie, onder theologen ook wel de ‘Nacht der nachten’ genoemd, is een avond in het weekend van de langste dag. Dit jaar zal voor het eerst de Theoloog des Vaderlands verkozen worden, naast de prijs voor het beste theologische boek van afgelopen jaar. De Theoloog des Vaderlands wordt gekozen voor de periode van één jaar met als doel dat hij of zij in dat jaar optreedt als ambassadeur van de (academische) theologie in Nederland. De avond is voor iedereen die geïnteresseerd is in de theologie.

Nacht van de Theologie 2016

De Nacht van de Theologie maakt zichtbaar dat theologen in het publieke debat een rol hebben te vervullen. Door gezichtsbepalende theologen van verschillende kerkelijke signatuur en achtergrond met elkaar in contact te brengen en het gesprek over actuele thema’s in het publieke debat tussen theologen te stimuleren, wordt iedere bezoeker op deze avond geïnspireerd om verbonden te blijven met de theologie.

De faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap van de RUG is één van de organisaties die bijdraagt aan de tot stand koming van deze nacht.

Uitzending

De Nacht van de Theologie wordt live uitgezonden in een gezamenlijk programma van de EO en KRO-NCRV op Radio 5. Van 21.00 tot 24.00 uur zullen Andries Knevel en Annemiek Schrijver een gevarieerd programma presenteren rondom het thema 'God zei denk'. Met bijzondere gasten uit het theologisch veld zullen zij discussieren over het belang van denkkracht in het debat over religie en theologie in onze samenleving.

Tijdens de uitzending wordt ook bekendgemaakt wie Theoloog van het jaar 2016 wordt en wie de Theologie Publicatieprijs wint.

Kaarten

Wil je er bij zijn?

Dat kan! Je kunt kaarten bestellen via de website van de EO.

Meer informatie op: www.nachtvandetheologie.nl