Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Hoogleraar Sabeth Verpoorte krijgt eredoctoraat van Tampere University

01 september 2022

Het eredoctoraat-laureaatprogramma van de Tampere University erkent onderzoek en onderwijs van wereldklasse dat gericht is op technologie, gezondheid en samenleving. In het kader van dit programma is aan hoogleraar Sabeth Verpoorte een eredoctoraat toegekend voor haar werk op het gebied van lab-on-a-chip en organ-on-a-chip-onderzoek en voor langdurige interdisciplinaire samenwerkingen. Verpoorte is hoofd van de onderzoeksgroep Farmaceutische Analyse van het Groningen Research Institute of Pharmacy (GRIP).

De eredoctoraatstitel is de hoogste erkenning die een universiteit kan toekennen. Het doctoraat werd uitgereikt tijdens de speciale Conferment Ceremony afgelopen augustus in Tampere, Finland. Verpoorte ontving daarbij ook een speciale eredoctoraat-hoed met daarop het symbool van de Tampere University.

Verpoorte houdt een speech namens alle honorary doctors | foto: Jonne Renvall, Tampere University
Laatst gewijzigd:01 september 2022 16:26