Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Kick-off Young Science and Engineering Network (YSEN)

11 oktober 2019

Op donderdag 10 oktober vond de kick-off van het nieuw opgerichte Young Science and Engineering Network (YSEN) plaats bij Brasserie Zernike. Na een korte inleiding door een van de leden van de oprichtingscommissie werd de officiële opening verricht door de decaan van de FSE, prof.dr. Jasper Knoester. Na de opening volgden nog twee sprekers: prof.dr. Marcel Swart, voorzitter van de Young Academy of Europe en prof.dr. Jacquelien Scherpen, voorzitter van de BC1.

Prof.dr. Marcel Swart sprak over de perspectieven voor een early career researcher in Europese context. Prof. Jacquelien Scherpen deelde tips en trucs om een tenure trackpositie in Groningen tot een succes te maken. Ongeveer dertig jonge onderzoekers van de faculteit waren bij de kick-off aanwezig.

Voor jonge onderzoekers FSE

YSEN is een initiatief van en wordt gecoördineerd door een groep jonge onderzoekers van de Faculty of Science and Engineering (FSE) die enthousiast zijn als het gaat om het verbeteren van de wetenschappelijke en professionele omgeving voor andere jonge onderzoekers binnen de faculteit. Alle junior onderzoekers binnen FSE, dat wil zeggen tenure-track (of vergelijkbaar) en binnen ongeveer tien jaar na aankomst in Groningen en/of begin van de benoeming, worden uitgenodigd om lid te worden. Het doel van YSEN is het vergemakkelijken van informatie-uitwisseling, peer support en interdisciplinariteit, door evenementen en workshops te organiseren en door als communicatiekanaal naar de FSE-organisatie te dienen.

Laatst gewijzigd:05 november 2019 11:45