Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Erasmus+ financiering voor Avraamidou en Azevedo

21 september 2022

Prof.dr. Lucy Avraamidou en dr. Nathalia H. Azevedo van het Institute for Science Education and Communication (ISEC) zijn coördinatoren van een project dat wordt gefinancierd door het Erasmus+ KA2 Strategic Partnership-programma van de Europese Commissie. Hun project draagt ​​de titel ‘Sustainable Mobility through STEM Education’ (SMILE). SMILE heeft als doel het bewustzijn van de uitstoot van broeikasgassen door transport te vergroten en burgers te ondersteunen bij hun verantwoordelijkheid voor duurzame mobiliteit.

Als onderdeel van het project zullen de partners een toolkit ontwikkelen met curriculummateriaal en professionele ontwikkeling voor universitaire docenten en middelbare school docenten. Met deze toolkit kunnen docenten activiteiten opzetten die verband houden met klimaatverandering, met een focus op duurzame mobiliteit. Het SMILE-consortium zal een praktische gids voor docenten, een e-learningplatform en blended learning-modules, digitale escape rooms en een trainingscurriculum ontwikkelen. Het zal dit doen door middel van een interdisciplinaire, design-based benadering van STEM-onderwijs (Science, Technology, Engineering, Mathematics).

Het totale budget voor het project bedraagt ​​250.000 euro. Avraamidou en Azevedo ontvangen 65.000 euro voor hun aandeel in het project. Het consortium bestaat uit partners uit Ierland, Cyprus, Portugal, Griekenland en Nederland. ISEC zal voor het project nauw samenwerken met prof. dr. Antonis Vakis (Engineering and Technology instituut Groningen – ENTEG) en leden van het Professionalization and Innovation in Education (PIE) team.

duurzame mobiliteit
Laatst gewijzigd:11 juli 2023 11:52