Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Podcast: Help mijn partner wil een kind! Wat nu?!

04 september 2023
Hoe bespreek je je kinderwens?

Wat doe je als je partner graag kinderen wil, maar jij niet? Of omgekeerd? Of wil je partner meer kinderen dan jij? Wat blijkt: nee is niet altijd nee, en ja is niet altijd ja. Overweeg je je kinderwens opzij te zetten om je aan je partner aan te passen zodat jullie samen kunnen blijven, of verbreek je de relatie? Het wel of niet krijgen van kinderen is heel bepalend voor je leven en je relatie. Hoe ga je het gesprek aan?
Onderzoeker Billie de Haas (Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen) vertelt in deze podcast van de Universiteit van Nederland hoe koppels het gesprek over dit onderwerp kunnen aanpakken. Beluister de podcast via de UvNL website of je favoriete podcast-app (luistertijd 11 minuten)

Om mensen bij het gesprek over hun kinderwens te helpen ontwikkelt Billie samen met relatiedeskundige Sanderijn van der Doef een kaartspel met vragen die over dit onderwerp gaan. Dit kaartspel kunnen koppels gebruiken om het gesprek met elkaar aan te gaan. Het kaartspel is nog niet verkrijgbaar. Wil je op de hoogte gehouden worden van de beschikbaarheid ervan, mail dan naar kinderwens@rug.nl

Laatst gewijzigd:06 september 2023 10:56