Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

2018 AESOP Excellence in Teaching Award voor de Global Course on Institutional Design and Spatial Planning

16 juli 2018

De Global Course on Institutional Design and Spatial Planning heeft afgelopen week de 2018 AESOP Excellence in Teaching Award gewonnen. AESOP staat voor 'Association of European Schools of Planning' en is opgericht in 1987. Het doel van de prijs is om planologieopleidingen aan te moedigen om nieuwe onderwijstechnieken toe te passen om zo de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor het goed uitvoeren van planologie te verbeteren. De prijs biedt een belangrijke gelegenheid om nieuwe en hoogwaardige leermethoden te verspreiden onder Europese instituten die planologieonderwijs bieden.

Studenten in de Global Course worden blootgesteld aan verschillende wereldbeelden, meningen, interpretaties, culturen en manieren om te werken. Studenten leren van deze ervaring en zijn beter voorbereid en toegerust om in uiteenlopende planningspraktijken overal ter wereld te werken. Deze aspecten werden bereikt met de creatie van een digitale leeromomgeving - een cursuswebsite - dus de cursus zou eenvoudig, gemakkelijk en goedkoop kunnen worden overgenomen door andere onderwijsinstellingen. De Global Course wordt gezamenlijk aangeboden met universiteiten in Seattle, Newcastle, Beijing en Tokio.

Laatst gewijzigd:26 februari 2020 09:40