2018 AESOP Excellence in Teaching Award voor de Global Course on Institutional Design and Spatial Planning
De Global Course on Institutional Design and Spatial Planning heeft afgelopen week de 2018 AESOP Excellence in Teaching Award gewonnen. AESOP staat voor 'Association of European Schools of Planning' en is opgericht in 1987. Het doel van de prijs is om planologieopleidingen aan te moedigen om nieuwe onderwijstechnieken toe te passen om zo de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor het goed uitvoeren van planologie te verbeteren. De prijs biedt een belangrijke gelegenheid om nieuwe en hoogwaardige leermethoden te verspreiden onder Europese instituten die planologieonderwijs bieden.
Studenten in de Global Course worden blootgesteld aan verschillende wereldbeelden, meningen, interpretaties, culturen en manieren om te werken. Studenten leren van deze ervaring en zijn beter voorbereid en toegerust om in uiteenlopende planningspraktijken overal ter wereld te werken. Deze aspecten werden bereikt met de creatie van een digitale leeromomgeving - een cursuswebsite - dus de cursus zou eenvoudig, gemakkelijk en goedkoop kunnen worden overgenomen door andere onderwijsinstellingen. De Global Course wordt gezamenlijk aangeboden met universiteiten in Seattle, Newcastle, Beijing en Tokio.
Laatst gewijzigd: | 26 februari 2020 09:40 |
Meer nieuws
-
16 april 2024
Investeerders zien regio als risico
Investeringen in vastgoed blijken een belangrijke verklaring voor de kloof tussen grote steden en de regio, stelt Michiel Daams, universitair docent Economische Geografie van de Vastgoedmarkt. Hij deed onderzoek naar investeringen in het Verenigd...
-
28 maart 2024
Felix Pot wint prestigieuze Van der Knaap Proefschriftprijs van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen
Felix Pot heeft de prestigieuze Van der Knaap Proefschriftprijs van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen gewonnen. Hij ontvangt deze prijs voor zijn onderzoek naar de beleving van bereikbaarheid in landelijke gebieden, waarover...
-
29 februari 2024
Loslaten, boeien en binden – wat plattelandsgebieden kunnen doen om jongvolwassen vertrekkers te verleiden om terug te keren
De Rijksuniversiteit Groningen gaat onderzoeken hoe plattelandsgebieden jongvolwassen vertrekkers uit hun regio's kunnen verleiden om terug te komen. Al sinds jaar en dag hebben plattelandsgebieden te maken met het vertrek van een deel van hun...