Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Ina Horlings adjunct hoogleraar Sociale Planologie

05 juli 2016
Ina Horlings

Per 1 september 2016 is dr. Lummina Horlings benoemd tot adjunct hoogleraar Sociale Planologie. De leerstoel is ondergebracht bij de basiseenheid Planologie van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen.

Als adjunct hoogleraar zal Horlings zich bezighouden met de sociaal planologische impact van nieuwe individuele en collectieve initiatieven die invloed hebben op het vormen van plekken, vanuit een planologisch, bestuurlijk en institutioneel perspectief. Dit roept vragen op als waarom willen mensen een bijdrage leveren aan ruimtelijke transformatie, wat is de rol van waarden en cultuur in planologie en place branding, hoe kan leiderschap mensen mobiliseren en nieuwe lokale en regionale plannen ondersteunen.

Ina Horlings (1962) heeft een achtergrond in land- en watermanagement, sociale geografie, rurale sociologie en beleidswetenschappen. Ze promoveerde in 1996 aan de Radboud Universiteit Nijmegen en werkt aan de universiteit in Wageningen als onderzoeker rurale en regionale ontwikkeling.

Laatst gewijzigd:26 februari 2020 09:40