Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Dr. Fanny Janssen in de race voor Docent van het Jaar

26 januari 2015
Fanny Janssen

Op 29 januari wordt tijdens de jaarlijkse Onderwijsdag de RUG Docent van het Jaar gekozen. Alle negen faculteiten zijn vertegenwoordigd in deze verkiezing. Voor Ruimtelijke Wetenschappen is dat onderzoekster en docent Fanny Janssen.

Dr. Fanny Janssen (1977) is universitair docent demografie. Zij wordt niet alleen gewaardeerd vanwege het onderwijs dat zij geeft, maar ook vanwege haar onderzoek. Onlangs kreeg zij een Vidi-subsidie voor het programma ‘Smoking, alcohol and obesity - ingredients for improved and robust mortality projections’.

Janssen weet studenten te raken met haar passie. Dat uit zich onder meer door de webclasses die ze maakt om haar vakgebied te promoten. Studenten vinden haar een gepassioneerde en enthousiaste docente, die dynamische colleges verzorgt. Ze wordt geprezen om haar toewijding, zowel op het gebied van educatie als voor haar academische carrière, gericht op het gebied van demografie, geografie en epidemiologie. Haar colleges zijn goed voorbereid, interessant en gestructureerd. Tijdens het geven van analytische vakken die gepaard gaan met veel berekeningen, zorgt ze voor duidelijke voorbeelden en een heldere uitleg. Ook neemt ze altijd de tijd voor studenten: geen vraag is haar teveel. Dit onuitputtelijke geduld wordt zeer op prijs gesteld. Daarnaast is Janssen ook buiten de colleges om erg prettig in de omgang. Studenten roemen haar om haar inspirerende en motiverende colleges en geven aan dat zij het allerliefst elk blok een vak van haar zouden krijgen.

Stem!

De verkiezing is online te volgen via www.rug.nl Janssen's presentatie start op donderdag 29 januari om 15.05 uur. Stemmen kan van 17.00 tot 17.15 uur.

Laatst gewijzigd:20 oktober 2020 12:01