Skip to ContentSkip to Navigation
FEB for BusinessOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen

FEB for Business

Faculteit Economie en Bedrijfskunde
FEB for BusinessBusiness SchoolExecutive programma'sExecutive programma Impactvolle MarketinganalistExecutive programma Impactvolle Marketinganalist

Inspirerende mensen

Cees Meijer

“Scherper adviseren”

“‘Ik werk al vele jaren bij Ahold en door mijn ruime ervaring en voorkennis heb ik aan een half woord vaak al genoeg. Maar voor collega’s en opdrachtgevers is uiteraard niet alles even vanzelfsprekend. Ik heb geleerd hoe ik scherper kan adviseren. Na mijn eerste nieuwe presentatie kreeg ik applaus en werd ik expliciet bedankt voor de heldere aanpak: het werkt dus goed!’”

Cees Meijer
Analytical Expert Ahold Europe


Gert Haanstra

“Krachtig netwerk”

“Deelnemers leren van elkaars “overwinningen” en moedigen elkaar aan om beter te worden. Na afloop ontstaat een krachtig netwerk van analisten uit diverse bedrijven en van allerlei leeftijden die sparringpartners kunnen zijn.”

Drs. Gert Haanstra
Interimmanager en Marketing Adviseur/Programmadirecteur Impactvolle Marketinganalist

› Lees meer in de blog "Je mix van vaktechnische en persoonlijke vaardigheden bepalen je effectiviteit"


Nicole Lakens

“Zorgen voor blijvende interactie”

“De grootste verandering sinds de cursus is dat ik tijdens mijn data-analyses nu meer schakel met de opdrachtgever. Waar ik me voorheen – bij wijze van spreken – drie weken opsloot met een opdracht om daarna de resultaten te presenteren, zorg ik nu dat er blijvende interactie is: “Gaan de cijfers u helpen? Moeten we de vraag bijsturen?”

Nicole Lakens
Data-analist Nationale-Nederanden


Jaap Wieringa

“Naast methodische ontwikkeling, ook professionele en persoonlijke ontwikkeling”

“Onze ervaring is dat data-analisten a priori georiënteerd zijn op de cijfers, de statistieken en het proces. Daardoor raken competenties om je verhaal voor het voetlicht te brengen – de soft skills – soms wat op de achtergrond. Denk aan presentatietechnieken, communicatie- en netwerkvaardigheden en leiderschapsskills. Met als gevolg dat goede analyses vaak niet de aandacht en follow-up krijgen, die ze verdienen. Dat werkt op den duur frustrerend. Onze invalshoek is: werk niet alleen aan je methodische ontwikkeling, maar ook aan je professionele en persoonlijke ontwikkeling.”

Prof. dr. Jaap Wieringa
Programmadirecteur Impactvolle Marketinganalist/Onderzoeksdirecteur Customer Insights Center

› Lees meer in de blog "Wat wil je – gelijk hebben of gelijk krijgen?"

Laatst gewijzigd:25 juni 2018 14:02