Skip to ContentSkip to Navigation
Onderwijs Aanmelden, inschrijven en collegegeld FAQ inschrijven en collegegeld

Top 5 FAQ

  • Application fee voor studenten met een buitenlands diploma

  • Hoe kan ik mijn RUG-account activeren?

    Je activeert je RUG-account via de Password Self Service Portal.
    • Vul je studentnummer in (met de 'S' ervoor).
    • Klik op 'gebruikersaccount activeren'.
    • Je ontvangt een code en verdere instructies op je privé e-mailadres. Dit is het e-mailadres dat je in Studielink hebt opgegeven.
    Zijn er problemen of heb je vragen? Neem contact op met de CIT servicedesk

    Wanneer kan ik mijn RUG-account activeren?
    Dit is afhankelijk van de startdatum van je opleiding.
    • Startdatum 1 september: meteen beschikbaar.
    • Andere startdatum: meteen beschikbaar bij aanmelding.

      Uitzondering:
      Ben je een exchange student, gaststudent of cursist? Dan krijg je je RUG-account 3 maanden voor de startdatum van je opleiding.
    Let op!
    Om te kunnen inloggen in je account dien je eerst je Multi-factor Authenticatie (MFA) voor je RUG-studentenaccount te hebben geactiveerd.
  • Hoe kan ik een pasfoto voor de RUGpas uploaden?

    Dit doe je via de app ' Statement of enrollment and photo onder UG tools op de Student Portal (inloggen met je RUG-account).

    Raadpleeg voor meer informatie de handleiding Foto uploaden en bewijs van inschrijving downloaden.

    Stel je vraag

  • Hoe kan ik documenten uploaden in Progress Portal?

    We begrijpen dat je een vraagt hebt over het uploaden van documenten in het Progress Portal.

    Nadat je een aanmelding in Studielink hebt gedaan en je de application fee hebt betaald, ontvang je een e-mail met instructies over het inloggen en activeren van je Progress Portal.

    Om te weten welke documenten je moet uploaden, verwijzen wij je graag naar de pagina Application Documents voor Bachelor of Master. Op deze pagina staat per faculteit welke aanmeldingsdocumenten je dient te uploaden in de Progress Portal.

    Let op: je dient je Diploma / Statement of enrolment / Expected statement of graduation en Transcript te uploaden onder de rubriek ‘Previous Education’ van de Progress Portal. Omdat je je vooropleiding al via Studielink hebt in moeten voeren, zou deze al zichtbaar moeten zijn in de Progress Portal. Achter de getoonde vooropleiding vind je de knop ‘add documents’. Met deze knop kun je je documenten uploaden. Let op: je dient twee documenten te uploaden onder de vooropleiding die via studielink voor je zijn verstrekt: 1) Het Diploma of Verklaring van Inschrijving of Verklaring van Verwacht Afstuderen en 2) Een Transcript or Expected Grades. Indien je meer dan één vooropleiding hebt, kun je gebruik maken van de knop ‘add previous education’ om vervolgens via de knop ‘add documents’ ook relevante documenten voor deze opleiding te uploaden.

    Ten tweede, als voor jouw programma aanvullende aanmelddocumenten nodig zijn (je kunt deze vinden op de eerder webpagina's), zoals course descriptions, checklists, CV, motivatiebrieven, etc., kun je deze uploaden onder de sectie 'Toelatingseisen' in het Progress Portal. Als er niet om deze documenten wordt gevraagd, hoef je ze niet te uploaden.

    We raden je aan ook eens deze YouTube video te bekijken, waarin wordt uitgelegd hoe een aanmelding in de Progress Portal in z'n werk gaat. We willen je ook wijzen op onze Application Guide, waar alle stappen van het aanmeldproces worden beschreven en waar je in hoofdstuk 2 alles kunt vinden over je aanmelding en de benodigde aanmelddocumenten.
View this page in: English