Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Uitslag universitaire verkiezingen 2024

21 mei 2024

De stemmen zijn geteld en de uitslag van de universitaire verkiezingen is binnen!

De verkiezingen zijn gehouden voor de studentgeledingen van de Universiteitsraad en de Faculteitsraden van de RUG. De fracties hebben weer actief campagne gevoerd bij de Universiteitsgebouwen. Door flyers uit te delen en een praatje te maken hebben ze studenten enthousiast kunnen maken om te gaan stemmen. Dankzij deze actieve campagne hebben meer studenten een stem uitgebracht. De totale opkomst was 24,05% van de 33.393 studenten. Dat is 2 % meer dan vorig jaar.

Universiteitsraad

De Universiteitsraad (U-raad) is het centrale medezeggenschapsorgaan van de RUG en telt 24 zetels. De U-raad bestaat voor de helft uit personeelsleden en voor de andere helft uit studenten. Met ingang van 1 september 2024 is de zetelverdeling als volgt:

Studentengeleding:

• Lijst Calimero: 6 zetels (1 meer dan 2023)
  • SOG: 4 zetels (1 minder dan 2023)
  • De Vrije Student 2 zetels (gelijk aan 2023)

Volledige uitslag

Bekijk de volledige uitslag van de Universitaire Verkiezingen 2024 , inclusief de uitslag van de faculteitsraden.

Verkiezingen 2024

De stemming voor de verkiezingen van de studentgeledingen van de Universiteitsraad en de faculteitsraden van de Rijksuniversiteit Groningen vond plaats in de periode van maandag 13 mei 7.00 uur tot vrijdag 17 mei 17.00 uur. De uitslag van de verkiezingen is op 21 mei 2024 definitief vastgesteld door het Centraal Stembureau.

Kijk voor meer informatie over de verkiezingen op www.rug.nl/vote.

Laatst gewijzigd:22 mei 2024 10:51