Amir Abu Ghazaleh in finale Enterprijs
Sustainable Entrepreneurship-student Amir Abu-Ghazaleh stond op donderdag 13 februari in de finale van Enterprijs 2020. Hier pitchte hij zijn inmiddels gepatenteerde product Pullplast. Dit is een pleister die helpt om medische vloeistof rechtstreeks in wonden toe te dienen. Amir won hiermee eerder de Sustainable Startup Academy Pitch in december 2019.
Winnaar en finalisten
Tseard Verbeek won de eerste prijs met De Producer School, een bedrijf en platform dat muzikale kennis ontwikkelt en deelt. Naast Amir en Tseard presenteerden Mark Bunt (Productaanhuis) en Warner Sinnige (Kunstgebit Friesland) hun start-up.
Inspiratie
Tijdens de finale was Casper Lemmen van Grenzelooswerk aanwezig om zijn inspirerende ondernemersverhaal te delen.
Enterprijs
De Enterprijs is een Friese studentenstartupcompetitie waarin vier sterke finalisten om de titel strijden. Naast de titel ‘Beste Studentondernemer van Friesland 2020’, ontvangt de winnaar een geldprijs van €2500 voor ondersteuning bij zijn of haar start-up en een half jaar Startupondersteuning bij Inqubator Leeuwarden.
Laatst gewijzigd: | 26 maart 2020 09:10 |
Meer nieuws
-
16 april 2024
RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information
De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...
-
02 april 2024
Vliegen op houtstof
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...
-
18 maart 2024
VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups
Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...