Steeds meer bedrijven hebben een eigen Customer Experience afdeling. Iedereen die daar werkt weet dat het helemaal niet zo moeilijk is om verbeterpunten voor klanten te vinden. Alleen… hoe krijgt u de benodigde betrokkenen inclusief het topmanagement zover dat ze daarvoor ruimschoots budget vrij willen maken?
Dit Customer Experience Management programma van de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen reikt allereerst wetenschappelijke feiten en cijfers aan, die u overtuigend kunt inzetten om aan te tonen hoe belangrijk Customer Experience is en wat de effecten daarvan zijn op bijvoorbeeld de omzet- en de margegroei. Wanneer die effecten groter zijn dan bovenstaand investeringsbudget, dan versterkt dat uw overtuigingskracht gericht op klantgerichte verbeteringen.
Daarnaast kan het programma u inspireren met elementen uit toonaangevende praktijkcases van andere organisaties die mogelijk ook in uw situatie goed zijn voor klanten, waardoor zij uw organisatie beter waarderen.
Maar er is meer: de inhoud van en de manier van formuleren kunnen beide doorslaggevend zijn bij het slagen of falen van uw voorgestelde veranderingen in het belang van de klant. En als het u lukt om dergelijke verbeteringen doorgevoerd te krijgen, dan is dat niet alleen in het belang van uw organisatie en van u, maar ook in het belang van de klant.