Over ons Profiel

Wij zijn de Universiteit van het Noorden

Hanzehogeschool, Van Hall Larenstein, NHL Stenden Hogeschool en de RUG - verenigd in de #UniversiteitvanhetNoorden - willen met financiële ondersteuning vanuit de Nederlandse overheid de komende 10 jaar een aantal doelen bereiken. We richten ons op drie thema's: energietransitie met het accent op waterstof / groene chemie, public health en digitalisering. Er wordt door de instellingen een bijdrage gevraagd van in totaal 120 miljoen euro.

Noord-Nederland is het gebied waarin het wetenschappelijk onderwijs, het hoger- en middelbaar beroepsonderwijs intensief samenwerken. Samen met het bedrijfsleven en het maatschappelijk middenveld willen we de economische kracht van Noord-Nederland volledig benutten en verder vergroten.

Laatst gewijzigd:09 december 2022 13:59