Over ons Organisatie University Services

International Strategy and Relations (ISR)

De afdeling International Strategy and Relations (ISR, onderdeel van de stafafdeling Corporate & International Affairs) fungeert als expert adviesorgaan voor de Rijksuniversiteit Groningen op het gebied van beleid en strategie voor internationalisering. ISR is (in samenwerking met onze universitaire collega’s) verantwoordelijk voor de ontwikkeling, implementatie en monitoring van de internationaliseringsdoelen van de Rijksuniversiteit Groningen.

ISR is intensief betrokken bij de aanvraag, realisatie en het succes van EU en regio-specifieke projecten alsmede bij het ontwikkelen van wederzijds gunstige relaties met nationale financieringsinstanties van over de hele wereld.

De afdeling heeft het toezicht over het lidmaatschap van de universiteit van diverse internationale consortia en is daarnaast verantwoordelijk voor de relatie met onze belangrijkste institutionele partners. Op de langere termijn streeft ISR ernaar een strategisch kader te creëren dat de doelen en het beleid op het gebied van internationalisering binnen de universiteit ondersteunt.

Voor een overzicht van internationale evenementen bij de Rijksuniversiteit van Groningen, kijk op onze evenementenpagina.

Secretariaat International Strategy & Relations

isr rug.nl

Broerstraat 5

Academiegebouw,