Over ons Profiel

Persoonsgebonden beurzen

De manier om je carrière als wetenschapper vorm te geven is het binnenhalen van persoonsgebonden financiering. Zowel NWO als de Europese ERC en het Europese mobiliteitsprogramma Marie Curie bieden inmiddels een heel scala aan persoonsgebonden beurzen aan. Maar wanneer moet je welke beurs aanvragen? Het Talent Funding Team, in samenwerking met de Dean of Talent Development, kan voor iedere persoonlijke situatie de m ogelijkheden op een rij zetten. Ook zijn er facultaire aanspreekpunten, waar onderzoekers eerst terecht kunnen met hun vragen.

• Informatievoorziening over persoonsgebonden programma’s
  • Begeleiding bij de aanvraag
  • Feedback en training voor presentaties

Advies en begeleiding

Onderzoeksgeld binnenhalen is een vak apart en het kost veel tijd. De jaarlijkse Grants Week bied je de kans om alle mogelijkheden snel op een rijtje te krijgen. In deze week bundelen het Talent Funding Team, het Cooperation Funding Team, International Relations, HR experts en het Bureau Onderzoek van het UMCG hun expertise samen. En ook buiten de Grants week kun je als wetenschapper een beroep doen op deze expertise. Verder zoeken we samenwerking met externe stakeholders.

Werving promovendi

Meestal zoek je als wetenschapper een promovendus bij een project. Maar in veel landen kunnen talentvolle masterstudenten zelf een onderzoeksbeurs voor een promotietraject binnenhalen. Die zoeken dan een plek om hun project uit te voeren. Dit is een uitgelezen kans om onderzoekstalent naar Groningen te halen.

Het Talent Funding team ondersteunt de werving van buitenlandse promovendi met een eigen onderzoeksbeurs voor de Graduate Schools van de RUG. De RUG doet aan gerichte werving in onder meer China, Indonesië, Brazilië, Colombia, Chili en Mexico. Daarnaast ondersteunen wij de verwerving van de Nederlandse NFP PhD-beurzen van de Nuffic.

Meer weten? Benader het Funding Team

Laatst gewijzigd:15 december 2022 12:57