Over ons Profiel Feiten en cijfers Duurzaamheid

40 jaar Wetenschapswinkels

Wanneer:do 21-03-2019 14:00 - 18:00
Waar:Universiteitsmuseum Groningen, Oude Kijk in ’t Jatstraat 7A

In mei 1975 schreef RUG-bioloog dr. Hans Reddingius de nota Een Universitaire Wetenschapswinkel? met als doel de “kulturele en maatschappelijke functie van wetenschap” te vergroten. De nota leidde in 1979 tot de oprichting van de Groninger Wetenschapswinkels. We zijn nu 40 jaar verder. De zes wetenschapswinkels van de RUG -ism de Green Office- behandelen bijna 200 maatschappelijke vragen per jaar, samen met ruim 300 studenten van de universiteit. Vragen van organisaties en burgers, van overheden en soms van bedrijven. Zo staan we met één voet in de samenleving, en met de ander in de universiteit.

Postermiddag

We heffen graag met u het glas op ons 8e lustrum. Vandaar dat u van harte welkom bent op donderdag 21 maart 2019 vanaf 14:00 in het Universiteitsmuseum Groningen, Oude Kijk in ’t Jatstraat 7A. We starten de dag met een posterpresentatie van onze studenten. Ook onze maatschappelijke partners, docenten, en collega’s komen langs. U kunt de posters bekijken, een praatje maken, of onder genot van een kop thee of koffie een bezoek brengen aan de tentoonstelling Beyond the Lab, een expositie van het UM over doe-het-zelfwetenschap.

Receptie en diner

Eind van de middag/begin van de avond vindt er een besloten receptie plaats voor oud-medewerkers. De precieze tijd en locatie volgen nog. We kunnen onder genot van een natje en een droogje herinneringen ophalen, bijpraten, terug- en vooruitkijken. Daarna bent u welkom om – tegen een kleine vergoeding – mee te eten. Uiteraard is het mogelijk om slechts één van de programmaonderdelen te volgen.

Save the date!

U kunt zich aanmelden voor het lustrum door de link te volgen. Kunt u zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk voor vrijdag 8 februari 17:00 laten weten of u komt, zodat wij afspraken kunnen maken met de beoogde locatie. Ook als u niet kunt komen, horen wij het graag. U kunt het zelfs aangeven als u de intentie heeft om te komen maar dit nog niet zeker weet. U kunt zich later altijd weer afmelden.

Mocht u aan de hand hiervan nog vragen hebben, dan kunt u terecht bij Vincent Hazelhoff:  v.hazelhoff rug.nl, of via de telefoon: 050 36 37370