Over ons Praktische zaken Branding & Visual Identity Logobank Corporate logobestanden RUG

Corporate logo

Belangrijk t.a.v. de kleur rood in verschillende systemen: RUG-rood, de huisstijlkleur van de Rijksuniversiteit Groningen is PMS 186C. In CMYK is deze kleur vertaald naar 0c100M80y0k. Die laatste kleur wijkt af van de automatische vertaling door sommige programma's. In RGB is de definitie R204_G0_B0. Zie ook ook het overzicht van alle kleurdefinities.

Drukwerk (in spotkleur) / PMS

EPS-bestanden

EPS: vectorbestanden bestemd voor drukwerk en bijvoorbeeld belettering. De meeste medewerkers van de Rijksuniversiteit Groningen beschikken niet over software om deze bestanden te openen.

Belangrijk! RUG-rood, de huisstijl-kleur van de Rijksuniversiteit Groningen is PMS 186C.

Rood
*N.B. Horizontaal is de voorkeursvariant. Verticaal alleen gebruiken als horizontaal niet toereikend is.

Full color drukwerk / CMYK

Wit

Logo voor beeldscherm / RGB

JPG-bestanden

JPG: bitmapbestanden in een hoge resolutie, deze kunt u gebruiken voor beeldschermtoepassingen en plaatsen in MS Office programma's.

GIF-bestanden

GIF: bitmapbestanden in een hoge resolutie, deze kunt u gebruiken voor beeldschermtoepassingen en plaatsen in MS Office programma's.

Wit

PNG-bestanden

PNG: bestanden met een transparante achtergrond i.p.v. wit. Geschikt voor bijvoorbeeld powerpoint.

Laatst gewijzigd:07 september 2021 09:57