Over ons Beleid en strategie Diversiteit en Inclusie

Toegankelijk onderwijs bij de RUG: paneldiscussie en ondertekening van intentieverklaring VN

Wanneer:do 06-10-2022 11:00 - 13:00
Waar:Het Kasteel, Melkweg 1

Tijdens de Week van de Toegankelijkheid wordt de intentieverklaring VN-verdrag voor inclusiever onderwijs ondertekend door Rector Magnificus Cisca Wijmenga van de RUG. De Chief Diversity & Inclusion Officer Gerry Wakker, de Adviescommissie voor Functiebeperkte Studenten en de TAG CoP 'Inclusion and Diversity in Teaching and Learning' organiseren samen een evenement om deze gelegenheid te vieren.

We gaan in op fysieke en digitale toegankelijkheid en docentprofessionalisering voor inclusief onderwijs. In een paneldiscussie over inclusief onderwijs onder leiding van Carole Fuller, lid van de CoP, ontdekken we de ervaringen van mensen die hier bij de RUG werken en studeren met een functiebeperking. Wat zijn hun ervaringen met betrekking tot belemmeringen in het ontvangen en geven van onderwijs? En hoe kan docentprofessionalisering zodanig worden ondersteund dat deze daadwerkelijk bijdraagt aan het wegnemen van dergelijke belemmeringen? Tijdens het evenement zullen we ook twee video’s vertonen die gemaakt zijn door functiebeperkte studenten en zal de RUG-dichteres enkele van haar gedichten delen. Ook zal de stand van zaken rond fysieke toegankelijkheid bij de RUG en de lancering van een meldpunt worden gepresenteerd.

Iedereen die geïnteresseerd is in het begrijpen van toegankelijkheid, hoe deze te optimaliseren en hoe docentprofessionalisering kan bijdragen aan toegankelijkheid bij de RUG is welkom op dit evenement.

Schrijf je in