Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen Education Festival Docent van het Jaar

Prof. P. Valdivia Martin

Faculteit der Letteren
Prof. dr. P. (Pablo) Valdivia Martin

Pablo Valdivia Martin is hoogleraar Europese Cultuur en Letterkunde. Voordat hij in 2016 benoemd werd aan de Rijksuniversiteit Groningen, werkte hij aan de Universiteit van Amsterdam, de Cambridge Foundation Villiers Park en de universiteit van Nottingham. Hij is gepromoveerd aan de universiteiten van Granada en Valladolid.

Valdivia is gepassioneerd over zijn vak en heeft een zeer brede kennis. Studenten beschrijven hem als inspirerend en motiverend en geven aan dat hij altijd open staat voor discussie en suggesties. “Hij doet er echt alles aan om zijn colleges leuk en interessant te maken!” Literatuur laat vaak ruimte voor interpretatie. Valdivia is hier altijd gevoelig voor, en hij stimuleert zijn studenten om hun mening te geven. Hiervoor maakt hij gebruik van technologie zoals Mentimeter en moderne beoordelingsmethoden zoals Perusall, die studenten de mogelijkheid geven te participeren. Hij bereidt zijn colleges altijd zorgvuldig voor om zo de leerstof zo goed mogelijk over te dragen; de studenten moeten niet alleen de stof begrijpen maar ook het college als prettig ervaren. Valdivia probeert altijd het maximale uit zijn studenten te halen. Hij is ervan overtuigd dat onderwijs en onderzoek moeten samengaan, en dat is te merken in al zijn colleges.

Laatst gewijzigd:21 april 2022 11:42