Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen Education Festival Docent van het Jaar

Mw. G.A. Schuurman

Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen
G.A. (Geke) Schuurman

Geke Schuurman is werkzaam bij de Universitaire Lerarenopleiding. Zij verzorgt onderwijs aan studenten in de Educatieve Master en Educatieve Minor. Daar leidt ze studenten op om de leerkrachten van de toekomst te worden, in een grote verscheidenheid aan vakgebieden. Ze geeft daarnaast trainingen op Nederlandse scholen en aan universiteiten en hogescholen in het buitenland (Hong Kong, Glasgow, Oviedo), tijdens conferenties en andere scholingsbijeenkomsten.

Schuurman is een dynamische docent die vanwege haar lange loopbaan in het voorgezet onderwijs moeiteloos inspeelt op allerlei situaties die zich kunnen voordoen tijdens het verzorgen van onderwijs. Haar lessen prikkelen, maken nieuwsgierig, zijn activerend, student-gericht en interactief. Tijdens haar colleges maakt ze gebruik van de ervaringen van haar studenten in de praktijk, de stages. Ze vraagt de studenten hun ervaringen uit hun stages te delen met hun studiegenoten, zodat ze van elkaar kunnen leren. Het is duidelijk dat ze passie heeft voor het onderwijs, ze neemt de hele zaal mee in haar colleges door verschillende activerende opdrachten te gebruiken. Het doel van de opleiding om kwalitatief goede docenten voor het voortgezet onderwijs af te leveren wordt dankzij Schuurman behaald, wat ook blijkt uit de waardering die ze krijgt van haar studenten.

Laatst gewijzigd:21 april 2022 11:42