Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen Education Festival

Education Festival Badge 2023

Badge voor het Education Festival "Connecting the dots..."

Ook dit jaar bieden we de mogelijkheid aan om een Education Festival Badge te ontvangen. Medewerkers van de Rijksuniversiteit Groningen die deelnemen aan een minimaal aantal activiteiten van het Education Festival en een reflectieportfolio inleveren, komen in aanmerking voor de badge.

Wat is een (digitale) badge?

Een (digitale) badge is een manier om je prestatie in een kleine leereenheid te laten zien. Zoals de term suggereert, is dit een visuele documentatie van competenties en vaardigheden die je hebt ontwikkeld en die je bijvoorbeeld op sociale media-accounts kunt laten zien. Typische voorbeelden van leeromgevingen waarin een badge aan mensen wordt toegekend zijn intercultureel leren, sociaal engagement, betrokkenheid bij onderzoek, projectwerk of werken in een digitale omgeving. Een badge gaat vergezeld van informatie over de instelling voor hoger onderwijs die hem heeft uitgereikt, de leerresultaten en de beoordeling die is toegepast zodat lerenden hun competenties kunnen aantonen.

Waar staat de EF-badge voor?

De digitale badge kun je zien als erkenning voor jouw deelname aan het Education Festival en jouw betrokkenheid met de inhoud van de workshops en sessies. Het laat zien dat je goed op de hoogte bent van de betreffende onderwerpen en relevante competenties hebt ontwikkeld met betrekking tot onderwijs.

Hoe kan ik de EF badge verdienen?

Om de badge te ontvangen, moet je minstens aan vier sessies deelnemen, waarvan minstens twee workshops en niet meer dan een light-sessie. Deze kun je kiezen uit het festivalprogramma. Hou er rekening mee dat je je voor de workshops moet registreren. Daarnaast vul je het volgende reigstratieformulier in. Aanmelden kan tot aan de start van het Education Festival op 27 maart 2023. Na deelname aan het festival vragen we je te reflecteren op je ervaringen in een kort reflectieportfolio.

En wat doe ik met mijn EF-badge?

Na het claimen van je badge kun je deze delen met anderen via een link, of - dit is de meest voorkomende vorm van delen - toevoegen aan je profiel op sociale media, zoals Twitter, LinkedIn of Facebook.

Laatst gewijzigd:10 februari 2023 13:25