Symposium 'From Tensions to Opportunities'
Hoe kunnen we effectief en zinvol werken met internationalisering en diversiteit in opleidingen en studierichtingen? Internationalisering bij de universiteit ligt onder vuur. Debatten raken gepolariseerd. Tegelijkertijd zijn internationalisering en diversiteit overal aanwezig en hebben ze grote (potentiële) waarde.
Op 20 juni is hierover een symposium georganiseerd, dat voortbouwt op het proefschrift van Franka van den Hende. Zij zal eerder die dag aan Campus Fryslân promoveren op haar onderzoek naar internationalisering van curricula als een dynamisch organisatorisch veranderingsproces.
Twee externe experts, professor Fiona Hunter (Milaan) en professor Jos Beelen (Den Haag) gaan in op het proces van werken met internationalisering en diversiteit in studieprogramma’s en wat we kunnen leren van de theorie over organisatieverandering. Ze bespreken de kritische rol van academisch personeel en hun disciplinaire context en geven aan wat instellingen voor hoger onderwijs kunnen doen om het proces en de betrokken medewerkers en studenten te ondersteunen, om toegevoegde waarde te creëren in onderwijs en leren.
Vervolgens nemen academici uit verschillende disciplines deel aan een paneldiscussie. Voor het publiek is er voldoende ruimte voor vragen en discussie.

Praktische informatie
Voorzitter: prof. Robert Coelen
Toegang: gratis voor medewerkers en studenten (registratie niet nodig)
Datum en tijd: 20 juni, 16.00 uur - 18.00 uur
Plaats: Academiegebouw, Zernikezaal
Je kunt het symposium ook volgen door de QR-code te scannen. Daar kun je de livestream zien.
Met medewerking van Department of International Strategic Relations, Faculty Campus Fryslân, en FEB Research Institute/OPERA
Laatst gewijzigd: | 28 mei 2024 15:21 |
Meer nieuws
-
07 juli 2025
Tim Huiskes: 'Blijf internationaliseren, ook tegen de stroom in'
Studenten aan weerszijden van de Atlantische Oceaan instensief en virtueel laten discussiëren, samenwerken, onderzoeken en presenteren. Dat is de basis van de Best Practice in Teaching and Learning 2025 van Tim Huiskes in het project Transatlantic...
-
07 juli 2025
De minder zonnige kanten van toerisme
Dol op reizen en vakantie vieren in een ander land ging Meghan Muldoon ooit toerisme studeren. Door haar onderzoek werd ze zich echter ook bewust van de schaduwkanten van dit tijdverdrijf. De universitair docent Sustainable Tourism & Society wil...
-
09 mei 2025
Autimelody wint Advanced Award Impact Challenge
Het team van Autimelody, dat muziek inzet als communicatiemiddel, won donderdagmiddag in het Academiegebouw de Advanced Award van 2.500 euro bij de eerste editie van de UG Impact Challenge. De Ideation Award van 1.500 euro ging naar Neighborly....