Over ons Actueel Nieuws

De Young Academy Groningen verwelkomt acht nieuwe leden

18 oktober 2022

The Young Academy Groningen heeft tijdens de inauguratie ceremonie op 17 september acht nieuwe leden verwelkomd!

Front L-R: Else Starkenburg, Faculty Science and Engineering (also member of De Jonge Akademie), Naomi de Ruiter, University College Groningen, Jolien Mouw, Faculty of Behavioral and Social Sciences, Sean Desjardins, Faculty of Arts

De ceremonie werd geopend door onze Rector Magnificus Cisca Wijmenga. Op het programma van de avond stonden de presentaties van de research minute van de nieuwe leden en hun cohort project ‘Tools of the trade,’ dat gaat over het proces van kennis produceren.
Tassos Sarampalis (Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen) gaf een inspirerende lezing over de onzekerheid in het vinden van de waarheid. We bedankten en namen afscheid van het vertrekkende 2017 cohort en de vertrekkende bestuursleden Tina Kretschmer (voormalig voorzitter), Jocelien Olivier en Marieke van Vugt. In september heeft Benjamin Leruth van de Faculteit der Letteren Tina Kretschmer als YAG voorzitter opgevolgd, en Karsten Schulz van Campus Fryslân heeft zich bij huidig bestuursleden Shirin Faraji en Hanna van Loo gevoegd. We kijken uit naar het volgende inspirerende YAG-jaar!

Current YAG board, L-R: Karsten Schulz, Campus Fryslân, Hanna van Loo, Faculty of Medical Sciences, Shirin Faraij, Faculty of Science and Engineering, Benjamin Leruth, Faculty of Arts (YAG chair)
Huidig YAG board, L-R: Karsten Schulz, Campus Fryslân, Hanna van Loo, Faculteit Medische Wetenschappen, Shirin Faraij, Faculty of Science and Engineering, Benjamin Leruth, Faculteit der Letteren (YAG chair)

Je kunt hier de research minute videos van onze nieuwe leden bekijken.

Bezoek onze website of schrijf je in voor onze nieuwsbrief om geïnformeerd te blijven en voor meer details over aankomende evenementen zoals:

• 16 november: ECR lunch
  • 1 februari: start van talk-serie “Pint of Science”-stijl in Café De Toeter