Over ons Actueel Nieuws

Spin-off bedrijf RUG bespaart energiekosten tot 35%

25 november 2015

Faris Nizamic en Tuan Anh Nguyen zijn PhD-studenten bij de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen. (Nguyen promoveert op 27 november.) In 2012 wonnen zij de Green Mind Award van de RUG met hun plan het energiegebruik in de Bernoulliborg te verminderen dankzij slimme sensor-netwerken die de verlichting en verwarming regelen. Beide onderzoekers hebben nu het bedrijf Sustainable Buildings opgericht, dat klanten helpt het energieverbruik te verlagen tot wel 35%. Onlangs kreeg het bedrijf de Startup Fast Track Award van de Energy Academy Europe, alsmede de Pioneers Challenge 2015 Community Award 2015 in Wenen.

Video's RUG

Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering. Andere video's staan in onze videoportal.

Laatst gewijzigd:23 december 2021 13:25