Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Nieuwe video's Unifocus: Suzanne Täuber, mindfulness voor mantelzorgers en spieken bij de dieren

03 december 2014

De nieuwe Unifocus, het videomagazine van de RUG, staat online. In deze editie:

• Een portret van Suzanne Täuber, een van de nieuwe Rosalind Franklin Fellows.
  • Mindfulness voor mantelzorgers . Een training mindfulness kan mantelzorgers helpen om meer grip op hun leven te houden, blijkt uit afstudeeronderzoek van sociologiestudent Sanny Kappen. Kappen won met haar onderzoek een prijs van de Vlaamse en Nederlandse Wetenschapswinkels.
  • Spieken bij de dieren. Hoogleraar Eize Stamhuis is dagelijks op zoek naar knappe staaltjes in de natuur. Hij probeert principes uit de natuur te doorgronden en de lessen daaruit te gebruiken voor oplossingen voor technische of medische uitdagingen.

In het online videomagazine Unifocus worden tweewekelijks drie onderwepen belicht die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering.

Laatst gewijzigd:16 augustus 2021 13:56