Over ons Actueel Nieuws

Upgrade jezelf met wetenschap in ‘ENHANCE ME!?

een tijdelijke wetenschapsexpositie van Science LinX
27 april 2012

Wil jij je prestaties verbeteren met behulp van gen-doping? Je slaapritme optimaliseren? Je cellen beter laten functioneren met antioxidanten?  ENHANCE dan JE  lichaam, brein, cellen en techno-omgeving in de Science LinX expositie ENHANCE ME!?

Als bezoeker kan je verbeteringen of functies aan jezelf toevoegen die op dit moment in biologie, informatica en kunstmatige intelligentie. De wetenschap van vandaag is de nieuwe feature van morgen. Zoek dus in ENHANCE ME!? de verbeteringen die jij voor jezelf zou kiezen en verzamel stickers, tattoos, buttons en polsbandjes om jouw persoonlijke ENHANCE ME!? wensen zichtbaar te maken.

Prestatiegeneratie

We leven tegenwoordig in het ‘enhance’-tijdperk. We moeten meer informatie verwerken, meer (tegelijk) kunnen en presteren op verschillende vlakken. Jongeren van nu worden ook wel de ‘prestatiegeneratie’ genoemd. Bovendien worden we steeds ouder en willen we ons tegelijkertijd jong en fit blijven voelen en er vooral zo blijven uitzien.

Steeds meer upgraden?

Wetenschap en technologie en daaruit voortvloeiende toepassingen maken steeds meer mogelijk voor het optimaliseren van ons mensen. Wat is er allemaal mogelijk en hoever wil je hiermee gaan? Zou jij jezelf willen upgraden met nanotechnologie en vergaande computertechniek in je lichaam? Je hersenen willen verbinden met computersystemen voor meer intelligentie en automatische aansturing van apparaten? Ben je dan nog wel jezelf?

Voor bovenbouw HAVO/VWO

De expositie is tot en met 31 mei gratis te bezoeken voor bovenbouwscholieren HAVO/VWO en andere geïnteresseerden in de Bernoulliborg (Nijenborgh 9, Groningen, op werkdagen 10.00-17.00 uur. ‘ENHANCE ME!?’ is ook te bezoeken tijdens de Nacht van Kunst en Wetenschap op zaterdag 2 juni in der Aa-kerk te Groningen en gedurende het Noorderzonfestival in het Qu3-paviljoen van 16 t/m 26 augustus.

Deze expositie is ontwikkeld door Science LinX, het science center van de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen, in samenwerking met diverse onderzoekers van de faculteit en het UMCG.

Noot voor de redactie

Meer informatie:
Ingeborg Veldman, Science LinX, coördinatie ENHANCE ME!?

De expositie van Science LinX is te bezoeken op werkdagen van 10.00–17.00 uur bij de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen, Nijenborgh 9, 9747 AG, Groningen.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:52