Skip to ContentSkip to Navigation
About us Practical matters How to find us dr. S. (Siebrich) de Vries

dr. S. (Siebrich) de Vries

Teacher educator, research associate
Profile picture of dr. S. (Siebrich) de Vries
Telephone:
+31 50 36 37279 (Lerarenopleiding | Grote Kruisstraat 2/1 | 9712 TS Groningen | kamer: 2212.0109 | vrijdag)
E-mail:
s.de.vries rug.nl

Publications

“Are we jumping into a gap?” A study of the interplay between theoretical input and practical knowledge during noticing as reasoning of a lesson study team in initial teacher education

More than mundane matters: An exploration of how schools organize professional learning teams

Peer-to-peer-talk in whole-classroom discussions

Using lesson study to help mathematics teachers enhance students’ problem-solving skills with teaching through problem solving

Basisboek Lesson Study in de lerarenopleiding

Dealing with the Complexity of Adaptive Teaching through Collaborative Teacher Professional Development

Didactiek voor Vak en Beroep 2023

Exchange on subject pedagogy during lesson study in initial teacher education

Lerarenopleiders doen Lesson Study: het bevorderen van de professionele dialoog bij studenten

Sustaining data use professional learning communities in schools: The role of leadership practices

Read more

Press/media

Leraar vraagt leerling of les goed is

Welke leraar leert het meest?

Leerlinggerichte docenten geven beter les

Docent die zich richt op de leerling blijft bij

Als leerling het niet snapt, moet leraar het beter uitleggen

Een lerende docent is een goede docent

Read more