Skip to ContentSkip to Navigation
About us Practical matters How to find us prof. dr. K. (Klaas) van Veen

Publications

More than mundane matters: An exploration of how schools organize professional learning teams

The importance of an explicit, shared school vision for teacher commitment

Understanding sustainable professional learning communities by considering school leaders’ interpretations and educational beliefs

De relatie tussen een uitgesproken schoolvisie en schoolcultuur als professionele leergemeenschap

'Deze school is de mooiste op aarde': Kansenongelijkheid in het voortgezet onderwijs in Noord-Oost Groningen

Pre-service teacher research: a way to future-proof teachers?

Relationships in distributed leadership, inquiry-based working, and realizing educational change in Dutch primary education: teachers’ and their school leader’s perceptions

Sustaining data use professional learning communities in schools: The role of leadership practices

Teacher learning as workplace learning

Development of an Inquiry Stance? Perceptions of Preservice Teachers and Teacher Educators Toward Preservice Teacher Inquiry in Dutch Primary Teacher Education

Press/media

Leraren zouden gratis griepprik moeten krijgen om lege klassen te voorkomen

Free Flu Shots for Teachers: A Preventive Measure Against Classroom Shortages

Schreeuw om geld in het onderwijs, maar er staat nog geld op de rekeningen

8 miljard aan onderwijsgeld belandt niet in de klas, maar bij schoolbesturen op de bank

Voor de klas staan is geen entertainment. Laat lesgeven over aan gekwalificeerden | opinie

Hoogleraar onderwijskunde: 'Met vrijwilligers voor de klas ga je niet winnen'

Wiersma's beleid was als zijn opvliegende karakter