Skip to ContentSkip to Navigation
University of Groningenfounded in 1614  -  top 100 university
About us Practical matters How to find us prof. dr. H.T.A. (Hilda) Amsing

prof. dr. H.T.A. (Hilda) Amsing

Professor in the History of Dutch Education (Aletta Jacobs Chair), vice-dean of the Faculty of Behavioural and Social Sciences

Publications

Facilitating teachers’ talk about their understanding, experienced relevance and attitudes toward Lesson Study

Individualization of extended family bonds? An analysis of youth narratives from three Dutch generations

Transformatie als kernfunctie van onderwijs

Middenschool strijdtoneel: Politieke besluitvorming rond geïntegreerd voortgezet onderwijs, 1973-1977

Ligthart in de achteruitkijkspiegel: Het belang van historische pedagogiek voor studenten van pedagogische studies in het hoger onderwijs

Naar de letter van het woord: Aanvankelijk leesonderwijs voor en na 1800

Freedom behind a fence: Outer place and inner space in Dutch classic primers (1902-1913)

Leesdidactiek met eeuwigheidswaarde

Educating peace amid accusations of indoctrination: A Dutch peace education curriculum in the polarised political climate of the 1970s

Education in a Nation divided: The Contribution of School Acts to the Development of Dutch Mass Schooling in the Long Nineteenth Century

Press/media

Training en toolbox RuimBaan voor Statushouders gelanceerd

Symposium Onderwijsachterstand en Onderwijsbeleid benadrukt belang onderwijsgeschiedenis

Symposium ‘Sociale Ongelijkheid en Onderwijsbeleid’

Ons onderwijssysteem is eigenlijk nog steeds hetzelfde als in 1863

Ons onderwijssysteem is eigenlijk nog steeds hetzelfde als in 1863

RUG benoemt eerste twee hoogleraren voor Aletta Jacobs leerstoelen

Does bias in secondary school track recommendations change over time?

Het beroepsonderwijs: "ze denken dat ik dom ben" (2)

Het beroepsonderwijs: "ze denken dat ik dom ben" (1)

Geschiedenis faculteit GMW