Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Praktische zaken Waar vindt u ons prof. dr. H.T.A. (Hilda) Amsing

prof. dr. H.T.A. (Hilda) Amsing

Hoogleraar Nederlandse Onderwijsgeschiedenis (Aletta Jacobsleerstoelhouder), Vice-decaan faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen

Publicaties

Ligthart in de achteruitkijkspiegel: Het belang van historische pedagogiek voor studenten van pedagogische studies in het hoger onderwijs

Naar de letter van het woord: Aanvankelijk leesonderwijs voor en na 1800

Freedom behind a fence: Outer place and inner space in Dutch classic primers (1902-1913)

Leesdidactiek met eeuwigheidswaarde

Educating peace amid accusations of indoctrination: A Dutch peace education curriculum in the polarised political climate of the 1970s

Education in a Nation divided: The Contribution of School Acts to the Development of Dutch Mass Schooling in the Long Nineteenth Century

Laveren tussen idealen en pragmatiek: Het middenschoolexperiment op de Franeker protestants-christelijke Anna Maria van Schurmanschool (1974-1986)

Leren door Lezen

Images of education: Cultuuroverdracht in historisch perspectief

Onderwijs in Ontwikkeling

Lees meer

Pers/media

Symposium Onderwijsachterstand en Onderwijsbeleid benadrukt belang onderwijsgeschiedenis

Symposium ‘Sociale Ongelijkheid en Onderwijsbeleid’

Ons onderwijssysteem is eigenlijk nog steeds hetzelfde als in 1863

Ons onderwijssysteem is eigenlijk nog steeds hetzelfde als in 1863

RUG benoemt eerste twee hoogleraren voor Aletta Jacobs leerstoelen

Does bias in secondary school track recommendations change over time?

Het beroepsonderwijs: "Ze denken dat ik dom ben" (2)

Het beroepsonderwijs: "ze denken dat ik dom ben" (1)

Geschiedenis faculteit GMW

Geschiedenis faculteit GMW

Lees meer