Maatschappij/bedrijven Centrum voor Informatie Technologie

5G Masterclass: Hype versus werkelijkheid

Wanneer:do 15-04-2021 16:00 - 17:00
Waar:Online

Op donderdag 15 april 2021 gaat 5Groningen tijdens de online masterclass terug naar de basis van 5G. Wat is 5G? Hoe werkt 5G? Wat kun je met 5G? Wat heb ik zelf aan 5G? In deze masterclass ligt de focus op het op een laagdrempelige manier uitleggen wat 5G precies is.

Floris Drijver – TNO

Floris Drijver van TNO gaat tijdens de 5G Masterclass verder in op wat 5G precies is en hoe het werk. Hij legt dit uit aan de hand van de kenmerken, bouwstenen, frequenties en de typische componenten in het 5G-netwerk.

Jos Bredek – Hanzehogeschool Groningen

Jos Bredek van de Hanzehogeschool Groningen gaat tijdens de 5G Masterclass verder in op wat je precies met 5G kan. De mogelijkheden en toepassingen van 5G worden uitgelegd aan de hand van verschillende praktijk voorbeelden.

De 5G Masterclass is een initiatief van 5Groningen, programma van Economic Board Groningen(EBG), samen met de Rijksuniversiteit Groningen en Hanzehogeschool Groningen.